uppenbarelse i maj

Ikväll hände något fantasktiskt.
Något jag definitivt inte kommer att få ner i ord, men jag tänker berätta ändå.

Jag öppnade dörren för att gå ut vid halv tio på kvällen och så... slog det till. Sommaren. Helt obeskrivligt.
Halv tio och fåglarna kvittrade. Halv tio och det var fortfarande halvljust. Halv tio och den där varma luften kröp in och under allt i mig.

Jag började skratta. Mina converse flög fram över asfalten. Jag trodde allvarligt talat att jag skulle lyfta från marken. Vindvindvind varm vind. Och doften. Jag blev hög på luften. Det kändes som att jag kunde springa tusen mil. Och det låter hemskt högtravande, men jag fick hålla mig för att börja gråta. Bara för att det var så vackert och så befriande och för att jag förstod och vilken lättnad. Och inte ens fredagskvällen snurrade i huvudet och jag tyckte mig kunna känna doften av sanden vid sjön i Svinnersta.

Så det var det som hände idag. Jag mötte sommaren för första gången i år.
Fuck me it was beautiful.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Mm! Det där vackra som får fast form endast vid vissa tillfällen. Det är bra att du lät det ligga på din tunga. Att du smakade på det. Förhoppningsvis blir det mer av det.

2010-05-13 @ 23:38:20
Postat av: Rick

fuck me it was_ är nog ett av de bästa utrycken någonsin!



Du skriver så vacker underbara vän! jag saknar dig! Vi måste äta glass i sommarsolen och vandra i parker!

2010-05-17 @ 15:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0