if you're going to san fransisco, be sure to wear some flowers in your hair

1969.

The Who har spelat hela natten. Nu går solen upp och Jefferson Airplane hälsar dagen välkommen med skrikande gitarrer och raspiga stämmor. Ingen i publiken har sovit på två dygn och i ljudmasten dansar ett par i de första solstrålarna. Ingen känner ingen och alla känner alla. Det regnar blommor genom de bleknande stjärnorna och en halv miljon människor delar samma dröm om kärlek och frihet. De trippar hit, de trippar dit och inget är verkligt.

Jag vill dansa mig galen med blommor i håret, kyssa tjugo personer på samma kväll, se en hel värld förändras och tas över, demonstrera mot kriget i Vietnam, vara en del av people in motion, en del av en gemenskap delad av tusetals och åter tusentals ungdomar. Vara en del av tiden då the times were a changin'.

Bakåtsträvande? I don't really care.
För ibland är en dröm det finaste man har.

En dag, mina käraste vänner, ska vi köra in i San Fransisco med håren fladdrande i vinden och verkligheten får allt ta och flytta på sig ett litet tag.



We're gonna start a revolution.





Kommentarer
Postat av: Rick

jag följer med!<3

2009-10-12 @ 14:35:35
Postat av: Anonym

det var det underbaraste jag på länge.

fan jag följer sååååå med!! <3



can't wait.

2009-10-12 @ 17:05:50
Postat av: Ylva

vi måste verkligen göra en såndär road-trip någon gång. helst i usa, men egentligen bara någonstarns. det är ju resan som är målet även om san fran skulle vara helt awesome.



<3

2009-10-12 @ 18:55:28
URL: http://ylvakarlberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0