min madeleinekaka

Positively 4th Street.

Klockan är 00.04 och jag i hela min existens är tillbaka i Bottna. Sången ovan spelar i Marias vinylspelare, vibrerar i golvets brädor och letar sig ut under äppelträden. Pappa står vid det öppna fönstret och diskar, mamma rensar ogräs i rabatten och Maria ligger i hängmattan med filthatten över ögonen och en bok i handen.

Gruset under fötterna, gräset och så den varma furstutrappan. Flugor som surrar.
Där vill jag vara. Jag vill dansa runt till Bobs röst utan att ha en aning om vad orden han sjunger betyder. Tillbaka till när sommaren varade i ett år och jag fortfarande kunde skriva historier om barnhusbarn. Till då när vi åt ostkrokar framför friidrotten på kvällen och Johanna och jag la Bamsepussel på vardagsrumsgolvet.

Vem behöver växa upp? Vem behöver ungdomen med all sin romantik, dans och äventyr?
Jag vill gå genom skogen och älska träden på det där sättet som tappas bort när man är 17 och har för mycket att göra.

Nu tänker jag gå ut i trädgården och titta på stjärnorna


Klockan är 00.16.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Ylva

<3

2009-10-02 @ 18:59:48
URL: http://ylvakarlberg.blogspot.com
Postat av: vilma

tur är att jag får växa upp med tillsammans med dig, vackra vän.

<3

2009-10-02 @ 20:18:24
Postat av: Ylva

sv: ja, jag tänkte det. ^^

2009-10-02 @ 22:38:06
URL: http://ylvakarlberg.blogspot.com
Postat av: Rick

vilma stal orden ur min mun.

<33

vi kan drömma om ett liv likt peter pans tillsammans, men att växa upp med dig vid min sida gör det svåra lättare. Mycket lättare.

2009-10-05 @ 16:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0