en liten kärleksförklaring

Gem Archer. Och jag borde skriva något om det. För när jag tänker på det darrar jag till och jag förstår inte. Men vad kan jag skriva? Det blir fult när varenda detalj ska spottas ut på papper.
Det brukar bli så med drömmar. Så svårt att förklara. Varm andedräkt i mitt ansikte, en hand på min arm. Ett "You understand, right?" på äkta Manchester-dialekt ackompanjerat av en uppriktig blick rakt in i ögonen.

Han är mannen som stod på Wembley Stadiums scen och spelade munspel till Whatever.
Han och Noel övade in det på toaletten precis innan de gick på.
Och jag vet det för att för två dagar sen berättade han det för mig.

Det fascinerar mig hur mycket jag har upplevt tack vare Oasis.
Det måste vara för att deras musik skriker: "You're alive, you're fucking alive!".


Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag har inte gråtit av Gemsamtalet förut, men nu när jag läste det här gör jag det. Och blir illamående och jag vet inte vad??? Jag vill inte glömma bort NÅGOT ALLS. NÅGOT ALLS men jag vet att jag kommer göra det men jag vill minnas precis allt han sa.

2009-11-08 @ 21:26:15
URL: http://immediate.blogg.se/
Postat av: vilma

ah.

jävlar.

shit!

2009-11-08 @ 22:35:16
Postat av: vilma

WOW.

2009-11-08 @ 22:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0