det blev vinter i alla fall

Här sitter jag innan solen gått upp. Twisted, yes. Välkommen till Sverige och allt det där.
Mörkret lättas dock lite av den fina vita och efterlängtade snön. Hurra! Jag kom ihåg för ungefär två eller tre månader sen, när jag tyckte att det värsta som någonsin skulle kunna hända mänskligheten och mig själv, var just detta vita täcke. Nu har jag (tyvärr) insett att det kanske inte riktigt är sommar längre och jag blev lika glad som vilken snö-lover som helst. Jag gick ut genom ytterdörren i går morse och allt var glimmande vitt täckt kallt vykort. Och då tänkte jag, att det är allt lustigt det där med tid, för att alldeles nyss så var ju allt sol genom träd. Nu hoppas jag att snön ligger kvar. I alla fall det där ögonblicket som det tar tills det blir vår igen.



Just det, det knarrade faktiskt under skorna när jag gick igår.
Äkta knarr!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är helt i extas över all snö... det är magiskt! allt blir så mjukt och rent på något sätt. snö-lover forever :)

2009-12-16 @ 22:29:09
Postat av: vilma

och snö-lovern var vilma

2009-12-16 @ 22:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0